KNOTT – Disk Frenler için Temel Sistemler
Bu sistemler yüksek kontrol edilebilirliğe sahip olup, sabir katsayıları ile dikkat çeker ve sıcaklık ya da hızın etkisiyle performans kaybı yaşamaz. Disk frenlerimiz de bu özelliklere sahiptir. Standart serimizden bir seçim yapabilir ya da özel bir çözüm sunabiliriz, her durumda ihtiyaçlarınıza uygun çözümler sunulacaktır.
1. Yay Paketli Kayar Kaliper Frenler
Bu frenler, “fail-safe” (arızaya karşı güvenli) prensibe göre çalışır. Yani, aracın normal çalışma koşulunda fren, sürekli basınç temini ile serbest bırakılır. Eğer basınç düşerse, yay paketi güvenli frenlemeyi sağlar.
Yay paketli kayar kaliper frenler, özellikle servis ve yardımcı frenler olarak vites kutusu çıkış flanşları ve son tahrik flanşlarına montaj için uygundur. Kapalı tasarımı, off-road uygulamaları için idealdir.
✅ Mevcut çaplar: Ø 75 – Ø 110 mm
✅ Frenleme torku: 9.500 Nm’ye kadar
2. Hidrolik Sabit Kaliper Disk Frenler
Bu frenler, tekerlek süspansiyonu ile sabit bağlantıya sahip olup, fren diski üzerindeki frenleme kuvveti karşılıklı yerleştirilmiş iki piston tarafından üretilir.
Avantajı: Yüzen veya kayar kaliperlerden farklı olarak, sabit kaliperli disk frenlerde kayma elemanları bulunmaz, bu da onları off-road veya kirli ortamlarda kullanıma uygun hale getirir.
✅ Mevcut piston sayıları: 2, 4 veya 6 piston
✅ Piston çapı: Ø 40 – Ø 92 mm
✅ Frenleme torku: 120.000 Nm’ye kadar
3. Hidrolik Kayar Kaliper Disk Frenler
Hidrolik kayar kaliper disk frenlerinde, işletme kuvveti bir veya birden fazla piston aracılığıyla iletilir. Karşı taraftaki işletme kuvveti ise kayar kaliperin reaksiyon kuvveti tarafından üretilir ve bu kaliper, fren diski üzerindeki fren balatalarıyla desteklenir.
Bu tasarım, frenlerin tekerlek jantına geleneksel olarak montaj edilmesini sağlar. Genellikle, sınırlı montaj alanı olan yol üzeri uygulamalarda kullanıma uygundur. Tipik kullanım alanları belediye araçları, havaalanı ekipmanları ve römorklar gibi alanlardır.
✅ Mevcut piston sayıları: 1 veya 2 piston
✅ Piston çapı: Ø 40 – Ø 72 mm
✅ Frenleme torku: 10.000 Nm’ye kadar
4. Mekanik Kayar Kaliper Disk Frenler
Bu frenler, sıkıştırılmış hava, hidrolik veya yay paketli silindir, kontrol kablosu veya bağlantı çubuğu ve el freni kolu aracılığıyla kontrol edilen bir fren kolu kullanır. Mekanik kayar kaliperler, servis ve yardımcı frenler olarak kullanılır.
✅ Mevcut boyutlar: MGS 22, MGS 33, MGS 40, MGS 45 ve MZB 40
✅ Frenleme torku: 6.000 Nm’ye kadar
5. Pnömatik Disk Frenler
Pnömatik disk frenlerinin çalışması, sadece bir tarafta, harici bir diyafram silindiri aracılığıyla gerçekleşir. Karşı taraftaki işletme kuvveti, kayar kaliperin reaksiyon kuvveti ile üretilir. Konvansiyonel sistemlere göre avantajları arasında kompakt tasarım, bakım kolaylığı ve kararlı frenleme performansı bulunur.
Pnömatik disk frenleri, ağır ticari yol üzeri araçlar (kamyonlar, otobüsler, mobil vinçler) ve römorklar gibi uygulamalarda kullanılır.
✅ Mevcut boyutlar: PGS 15 ve PGS 22
✅ Frenleme torku: 25.000 Nm’ye kadar
6. Hidromekanik Kayar Kaliper Frenler
Bu frenler, sadece servis freni fonksiyonu sunmakla kalmaz, aynı zamanda entegre bir park freni fonksiyonu da sağlar. İşletme kuvvetleri, yalnızca bir taraftan uygulanır; bu kuvvet hidrolik olarak servis freni pistonu ile ya da mekanik olarak fren kolları aracılığıyla iletilir. Karşı taraftaki işletme kuvveti ise kayar kaliperin reaksiyon kuvveti ile üretilir.
Frenlerimizin önemli avantajlarından biri, park freni ünitesinin güçlendirilmiş bileşenleri olup, bu da aracın dik yokuşlarda durmasını sağlar. Bu frenler, inşaat makineleri ve özel araçlar gibi uygulamalarda yaygın olarak kullanılır.
✅ Mevcut piston çapı: Ø 52 – Ø 56 mm
✅ Frenleme torku: 2.600 Nm’ye kadar